40 מעל 40
logo
שי שלו-שוורץ
סמנכ"ל טכנולוגיות | Mobileye

פרופסור שי שלו-שוורץ הוא בעל תואר פרופסורה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך השנים כתב שלו-שוורץ שני ספרים ולמעלה מ-100 מחקרים העוסקים בלמידת מכונה, בחיזוי מקוון, בטכניקות מִיטוּב (אופטימיזציה) ובאלגוריתמים מעשיים. המחקרים והספרים זכו לתהודה עולמית וזיכו את שי במקום מרשים ברשימת 100 המדענים המצוטטים ביותר בעולם בשנת 2016. לפני הצטרפותו לאוניברסיטה העברית, היה עוזר מחקר במרכז הטכנולוגי של טויוטה בשיקגו, ועבד במחלקות המחקר של גוגל ו-IBM.
ספרו, Understanding Machine Learning, שעוסק בכל תחום לימוד המכונה, הפך לספר שגור בקרב הסטודנטים הלומדים את הנושא, ורבים מהם נעזרים בכתביו ובקורסים המקוונים שהפיץ דרך יוטיוב במהלך לימודיהם.
כשהגיע ל-MobileEye, עסק בהטמעת מערכות Deep Learning למוצרי החברה. כתוצאה מכך, היא הפכה לחברה הראשונה בעולם עם פתרון מבוסס DL במערכת Embedded, כלומר צ'יפ שמוטמע בתוך רכיב ומבצע למידת מכונה בזמן אמת. הובלה הזו נתנה לה יתרון משמעותי עסקית ורעיונית. בסופו של דבר, מובילאיי נרכשה על ידי אינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר במזומן, והייתה לעסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ההייטק הישראלי.
כיום, מלבד מוצרי בטיחות לרכב, מובילאיי עוסקת בתחום הרכב האוטונומי והופכת לאחת מהחברות המובילות בתחום.

לאחרונה, יצר שלו-שוורץ, ביחד עם פרופסור אמנון שעשוע, מודל מתמטי בשם Responsibility-Sensitive Safety, שנועד לקחת רעיונות אינטואיטיביים מעולם הרכב כמו "מצב מסוכן" או "בטיחותי" ולתרגם אותם לנתון מתמטי מוחלט. אלה הן הגדרות מדויקות למצבים על גבול הרגשיים. המודל נבנה כך שאם כל הרכבים בכביש יאמצו אותו, ניתן יהיה לבנות מערכת שבה לא יהיו תאונות דרכים שנגרמות עקב אלמנט האינטרקציה בין נהגים שונים. החברה פרסמה את המודל כמאמר מדעי, כדי לעורר דעת קהל ורגולציה ולהפסיק להתייחס לתאונות דרכים כגזרת גורל.

שיתוף
מי עוד ברשימה?