40 מעל 40
logo
רון קרידי
מייסד שותף וטכנולוג ראשי | SparkBeyond

ב-2013 עבד ד"ר רון קרידי במשרת החלומות שלו: הובלת הבנייה והפיתוח של מנוע ההמלצות של Outbrain, אלא שאז, שותפו כיום, שגיא דוידוביץ', הציע לו להצטרף אליו ולהקים חברה שתבנה פלטפורמת AI, שתאפשר לקבוצות שונות ולאלפי אנשים לפתור את הבעיות הכי חשובות של העולם בתחומים כמו אקלים, חקלאות, אנרגיה, חברה ובריאות. מה שהכריע לבסוף את ההחלטה של ד"ר קרידי הייתה לא רק ההבנה שעומדת בפניו הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול שישנה את העולם, אלא שבעצם אין לו ברירה: "לא אוכל לסלוח לעצמי אם אני אשאר בחוץ והרעיון הזה לא ימצה את הפוטנציאל הגלום בו", הוא מספר, "הבנתי שאני צריך לתרום את כל שביכולתי כדי לממש את החזון למציאות".

כך נולדה SparkBeyond, שגייסה בחמש שנים 35 מיליון דולר בשני סבבי גיוס, בשנים האחרונות רשמה גידול עקבי של מאות אחוזים בהכנסות, וכיום, היא מעסיקה כ-140 עובדים ב-5 משרדים ברחבי העולם.

ד"ר קרידי הוא אמנם ה-CTO בחברה, אבל מגיע בכלל מתחום המתמטיקה. הוא החל את לימודיו באוניברסיטת תל אביב בגיל 16, השלים תוך כדי הצבא תואר ראשון במתמטיקה עיונית, על עבודת הדוקטורט שלו קיבל את מלגת קרן רוטשילד לחוקרים צעירים מצטיינים ומשם המשיך לפוסט דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד. את העשייה הטכנולוגית הוא התחיל בצבא (8200), שם פיתח את מערכת ה-machine learning הראשונה שלו, אך גם הבין עד כמה חשובים האנשים שאיתם הוא עובד וכמה ההשפעה שלהם ושל התרבות הארגונית על היצירה היא גדולה.

בהמשך עבר ד"ר קרידי דרך כמה תפקידים, שהביאו אותו מוכן יותר להקמת חברה כמו SparkBeyond: ב-Magnify הוא הוביל בתחילת שנות ה-2000 את בניית אחד ממנועי ההמלצות הראשונים בתחום ה-eCommerce; ב-LivePerson הוא הוביל בניית מוצר שמזהה באמצעות בינה עסקית הזדמנויות להגברת השימוש וההכנסות של הלקוחות, מה שהוביל את הגידול בפעילות החברה באותן שנים; והוא היה שותף בהקמת מעבדת החדשנות של מיקרוסופט בישראל (iLabs), שם גם הוביל את תחום ה-Search and Monetization ואף הציג במסגרת זו מספר פרויקטים חדשניים שהוצגו לביל גייטס, צ'י לו וסאטיה נדלה.

אך אין ספק שמפעל החיים שלו ושיא גאוותו עד היום הוא הקמת ספארק ביונד, חברה שכמו קרידי עצמו, משלבת בין המתמטיקאי לטכנולוג ומייצרת לדבריו, אימפקט חיובי בעולם. אמנם עד היום יצרה החברה ללקוחותיה ערך של מעל למיליארד דולר ביותר מ-20 תחומים שונים, אולם מייסדי החברה מדגישים כי הם רוצים לנצל את הטכנולוגיה שלהם כדי לגעת ולשנות לטובה חיים של מיליארדי אנשים. הדרך: לרתום את כל הידע והאינטליגנציה שצברה האנושות, כדי לפתור את האתגרים המורכבים בעולם. כבר היום משתמשים לקוחות החברה במוצר שפיתחה כדי לתכנן טוב יותר ניסויים קליניים בתרופות חדשות, לזהות מוקדם יותר מחלות קשות דוגמת הסרטן, לצמצם צריכת דלקים ובכך לשמור על הסביבה ולהתמודד טוב יותר עם דרישה גוברת לדיור בר-השגה.

שיתוף
מי עוד ברשימה?